kompozytor, pianista i dyrygent; ur. 15 grudnia 1931, Chorzów. Gry na fortepianie uczył się w Szkole Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Jeleniej Górze pod kierunkiem Aleksandry Dzenis, a następnie w Średniej Szkole Muzycznej im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach, gdzie w czerwcu 1951 roku uzyskał dyplom w klasie fortepianu Nadziei Padlewskiej. Edukację w zakresie gry na fortepianie i kompozycji kontynuował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej we Wrocławiu; studiował kompozycję pod kierunkiem Piotra Perkowskiego, a po jego odejściu (w 1954 roku) – u Stefana Bolesława Poradowskiego. Dyplom Wydziału Instrumentalnego uzyskał w klasie fortepianu Melanii Sacewicz w 1955 roku (w ramach dyplomowego koncertu symfonicznego wykonał Koncert fortepianowy Arama Chaczaturiana pod dyrekcją dyplomanta Jerzego Zabłockiego), a dyplom w zakresie kompozycji – dwa lata później, w roku 1957. Wykształcenie muzyczne uzupełnił studiami dyrygentury, które ukończył w 1962 roku pod kierunkiem Adama Kopycińskiego (w programie koncertu dyplomowego dyrygował m.in. własnym Nokturnem na orkiestrę symfoniczną).
Już w okresie studiów występował jako pianista, wykonując także własne kompozycje. W 1952 roku brał udział na koncercie uczelnianym z cyklu Wtorki Muzyczne, prezentując swoje wariacje fortepianowe, zaś w 1957 roku z Orkiestrą Polskiego Radia pod dyrekcją Stanisława Michaleka wykonał własny koncert fortepianowy. Zajmuje się także kameralistyką.
Jako pedagog związany był z Państwową Średnią Szkołą Muzyczną we Wrocławiu (1957-1968), a następnie z tamtejszą Państwową Wyższą Szkołą Muzyczną. Obecnie nadal jest profesorem kompozycji we wrocławskiej uczelni (od 2001 roku emerytowanym), gdzie pełnił także funkcje dziekana i prodziekana Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii oraz prodziekana Wydziału Wychowania Muzycznego, dziekana Wydziału Wokalno-Aktorskiego i kierownika Katedry Kompozycji i Teorii Muzyki. W latach 1974-2000 wykładał również w Wyższych Szkołach Pedagogicznych Zielonej Góry i Kielc.
Wśród jego utworów znajdują się zarówno wielkie formy symfoniczne i instrumentalno-wokalne, jak i dzieła kameralne. Ma na swoim koncie kilka symfonii, koncertów na instrumenty solowe i orkiestrę, kilkanaście kwartetów smyczkowych, tria, kwintety, oktety i utwory solowe, a także ponad siedemdziesiąt pieśni chóralnych i solowych. Ważne miejsce w twórczości kompozytora zajmują utwory dedykowane papieżowi Janowi Pawłowi II.