Urodzony w 1974 w Siemianowicach Śląskich, kompozytor i kontrabasista, absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego W Katowicach (1998) i studiów podyplomowych w Musik-Akademie w Bazylei (1999 - 2002). W zakresie wykonawstwa dzieł współczesnych doskonalił się pod kierunkiem O. Badili i W. Güttlera. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich. Kompozycje studiowal u T. Kesslera, u swego ojca Ryszarda, bral również konsultacje m.in. u W.Szalonka.
Jest laureatem konkursów kompozytorskich i wykonawczych, min. im. A. Krzanowskiego, Patri Patriae, im. A. Panufnika, A. B. Ciechańskiego, K. Pendereckiego oraz T. Bairda. Był stypendystą krakowskiego Instytutu Sztuki, Rządu Krajowego Brandenburgii i Fundacji Lyra w Zurychu oraz Thyll-Dürr w Bazylei. Od czasów szkolnych koncertuje jako solista i kameralista, od kilku lat także W triu obojowym Prnporzioni Kazimierza Dawidka. W obu rolach występował m.in. podczas Śląskich Trybun Kompozytorów i w berlińskiej serii Unerhörte Musik, na festiwalach: Dni Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Mikołowskie Dni Muzyki, Hudobni Salony w Bańskiej Bystrzycy, Melos-Ethos w Bratysławie, Das Theatralische in der Musik w Davos, VII Sląskie Dni Muzyki Współczcsnej. Dał ponad 3L) recitali w kraju, Szwajcarii, Niemczech i Holandii, a swoje utwory na taśmę prezentował w Bourges. Brał udział w wykonaniach Glosses A. Ginastery jako czlonek kwintetu solistów (wraz z Gidonem Kremerem). Był pierwszym polskim odtwórcą Sonaty na kontrabas Cubajduliny, utworów Scelsiego, Lombardiegrx, Concertina I. Zeljenki oraz kontrabasowej wersji 1+1+1+1 Szalonka. Dokonał kilkunastu premierowych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji Katowice. Jest adresatem kilkunastu dedykacji miniatur kontrabasowych i większych form (w tym trzech koncertów kontrabasowych), autorstwa m.in. T. Kesslera, J. lräai'a, E. Bogusławskiego, D. Jack, R. Klisowskiego, P. Radko, R. Gabrysia. A. Gabryś współpracuje z "Ensemble Phoenix Basel" oraz "Collegium Novum Zürich", a także z zespołami wykonującymi muzykę dawna, jak "Camerata Vivaldi". Należy też do "X- Quartet" z siedzibą w Bazylei.
Ważniejsze utwory w Jego twórczości: Miniatury na kontrabas i taśmę (1990), Lux in tenebris na taśmę (1992), Voak gefeustich teatr instrumentalny dla pięciorga muzyków-aktorów (1992), Święty Boże na sopran, struny fortepianu, taśmy i światła (1993), Ogród igier boskich na smyczki i brzmienie komputerowe (1994), Quadrofonietta na instrument smyczkowy i live electronics (1996), Printemps Mandale na taśmę (1997, wiersz własny w nagraniu autorskim), Actus contra Naturam na taśmę i tancerza (1997), Eco-Ethno-Polish-Mountains-Spheroid na taśmę (1998), Abraxas na orkiestrę smyczkową i taśmę (1998), Man in Fish na kontrabas i taśmę (1999), Bas-el-Karneval na instrument smyczkowy i live electronics (2000), L'ultima volta con de-cadenza na taśmę (2000), Folklorietta na taśmę, muzyka komputerowa z użyciem autentycznych nagrań ludowych z Beskidu Śląskiego (2001), Patrix na kontrabas i taśmę (2001), Deus Irae na skrzypce / altówkę, wiolonczelę /instrumenty perkusyjne, akordeon / fortepian, kontrabas/ gd'ulka (2002), Avanti na klarnet solo (2003), Da ich ein Knabe war na sopran, róg, klarnet, skrzypce, wiolonczelę i fortepian do słów F. Hölderlina, 2003, Aleksandrietta na kontrabas solo (2003), Nano dla kreatywnego kontrabasisty (2004).