Miejsce klas mistrzowskich i warsztatów:

flet, skrzypce, wiolonczela, kontrabas, gitara basowa, fortepian
Gminny Ośrodek Kultury w Pawłowicach ul. Zjednoczenia 67 https://www.kultura.pawlowice.pl

Wystawa malarstwa, koncerty:

Gminny Ośrodek Kultury w Pawłowicach ul. Zjednoczenia 67 https://www.kultura.pawlowice.pl

 

Miejsce koncertu i klasy mistrzowskiej:

organy
Kościół Rzymskokatolicki pw. Św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Pielgrzymowicach ul. Karola Miarki 6 http://www.pielgrzymowice.parafia.info.pl

 

 

 

Ukończyła katowicką Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w dwóch specjalnościach: teorię na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki oraz fortepian na Wydziale Instrumentalnym w klasie prof. Czesława Stańczyka.
Obecnie jest profesorem doktorem habilitowanym w macierzystej uczelni.
Jest laureatką Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi. Brała udział w konkursach Bachowskich w Lipsku i Saarbrücken, jak również w licznych kursach kompozytorskich i pianistycznych. Występowała w kraju i za granicą z recitalami solowymi, kameralnymi i jako solistka z orkiestrami.
Wielokrotnie uczestniczyła w międzynarodowych festiwalach muzyki współczesnej, jak m.in.: Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Polska Muzyka Najnowsza – Festiwal Prawykonań w Katowicach, Śląskie Dni Muzyki Współczesnej w Katowicach, Nowe Fale w Gdańsku, Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Poznańska Wiosna Muzyczna.
Dokonała prawykonań utworów polskich kompozytorów współczesnych: Z. Bargielskiego, E. Bogusławskiego, W. Cienciały, M. Cynk, M. Dubaja, A. Dziadka, R. Gabrysia, P. Grelli-Możejko, D. Jaskot, J. Kornowicza, J. Kowalskiej-Lasoń, P. Mossa, K. Moszumańskiej-Nazar, G. Pstrokońskiej-Nawratil, P. Radko, B. Schaeffera, M. Stachowskiego, A. Zawadzkiej-Gołosz, J. Zdechlikiewicz i innych.
Nagrywała: archiwalnie dla radia utwory Edwarda Bogusławskiego, Andrzeja Dziadka, Bolesława Szabelskiego, Juliusza Łuciuka; dla telewizji utwory Aleksandra Skriabina, walce XX wieku; na CD – Walce XX wieku, Dzwony, Muzyka współczesnych kompozytorów śląskich dla 2 pianistów nagrana wspólnie z Andrzejem Jungiewiczem, a także kompozycje Edwarda Bogusławskiego, Andrzeja Dziadka, Jacka Glenca, Aleksandry Garbal, Małgorzaty Kaniowskiej, Przemysława Szczotki.
Zajmuje się popularyzowaniem muzyki współczesnej, prowadząc warsztaty i kursy dla uczniów, nauczycieli i studentów.
Jako juror bierze udział w konkursach pianistycznych dla dzieci.
Jest autorką publikacji oraz artykułów dotyczących muzyki współczesnej i improwizacji.

 

Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor.
Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie akordeonu. Swoje umiejętności wykonawcze doskonalił podczas stypendium na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu (Austria). Ukończył również studia podyplomowe w zakresie zarządzania kulturą na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu artystów koncertujących na niezwykle rzadkim instrumencie – francuskiej akordinie.
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami.
Jest twórcą i kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych.
Jako artysta sesyjny nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora.
Jako aranżer współpracował z takimi zespołami i artystami jak: Kayah, Kuba Badach, Katarzyna Cerekwicka, Anna Karwan, Lala Czaplicka, Orkiestra Adria, Gang Tango, Sentido, Retro Orchestra, Duo Fortecello, Filharmonia Zielonogórska.
W dziedzinie kompozycji szczególnie bliska jest mu filmowa i teatralna muzyka ilustracyjna oraz szeroka pojęta „world music”. Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim: „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.

Absolwent klasy fortepianu prof. Józefa Stompla oraz klas kameralnych prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej i prof. Urszuli Stańczyk w Akademii Muzycznej w Katowicach. Doktor habilitowany, profesor w macierzystej Uczelni oraz nauczyciel dyplomowany w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Katowicach.
Brał udział w mistrzowskich kursach pianistycznych i muzyki kameralnej pracując pod kierunkiem m. in. Ryszarda Baksta, Rudolfa Buchbindera, Konrada Richtera.
Jest laureatem konkursów pianistycznych i muzyki kameralnej.
Jako solista i kameralista koncertował w prestiżowych salach koncertowych w Polsce i za granicą w Brazylii, Chinach, Czechach, Francji, Hong Kongu, Kolumbii, Malezji, Niemczech, Pakistanie, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainie. Występował m. in. z wieloma wybitnymi flecistami: Grzegorzem Olkiewiczem, Jadwigą Kotnowską, Agatą Kielar-Długosz, Łukaszem Długoszem, Peterem-Lukasem Grafem, Andrasem Adorianem, Patrickiem Gallois, Philippe Bernoldem, Denisem Bouriakovem, Dejanem Gavrić; kontrabasistami: Ireną Olkiewicz, Sonią Ray, Francois Rabbathem, Thomasem Martinem, Catalinem Rotaru, Miloslavem Gajdosem, Miloslavem Jelinkiem, Barry Greenem; saksofonistami: Bartłomiejem Dusiem, Dariuszem Samólem, Laran Jerome, Noah Getzem.
Brał udział w wielu festiwalach m. in. Międzynarodowe Festiwale Muzyki Organowej i Kameralnej Radom - Orońsko, Światowe Festiwale Kontrabasowe we Wrocławiu, Festiwale Saksofonowe w Szczecinie, Warszawska Jesień, Prawykonań w Katowicach, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Poznańska Wiosna Muzyczna, Muzyki Współczesnej Nowe Fale w Gdańsku, Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej, Śląskie Dni Muzyki Współczesnej, Kompozytorów Krakowskich, Emanacje w Lusławicach, Chantarelle Festival w Gołuchowie, Sacrum Non Profanum w Trzęsaczu i w Szczecinie, Mikołowskie Dni Muzyki.
Dokonał prawykonań muzyki najnowszej kompozytorów polskich m. in. Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, Justyny Kowalskiej-Lasoń, Ewy Fabiańskiej-Jelińskiej, Jerzego Kornowicza, Jarosława Siwińskiego, Wojciecha Widłaka, Rafała Augustyna, Marcina Błażewicza, Aleksandra Nowaka, Artura Kroschela, Grzegorz Wierzby, Andrzeja Dziadka, Piotra Wróbla.
Nagrywał dla radia i telewizji. Zrealizował nagrania płytowe m. in. z kontrabasistką Ireną Olkiewicz: Medytacja Thais, z pianistką Gabrielą Szendzielorz: Muzyka współczesnych kompozytorów śląskich dla 2 pianistów a także z flecistką Agatą Kielar-Dlugosz: Vive la Paris! oraz For You, Anne-Lill.
Zapraszany jako akompaniator na liczne mistrzowskie kursy i warsztaty współpracował z wieloma wybitnymi muzykami.

Copyright © 2024 Polskie Stowarzyszenie Kontrabasistów